امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

توضیح دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره گزینه های احتمالی انتخابات 1400


کد خبر: 227
زمان انتشار: 9 آذر 1399 - 11:20 قبل از ظهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، آیت الله دکتر رسول منتجب نیا (دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی) در پاسخ به سؤالات مطرح شده برخی فعالان سیاسی و حزبی پیرامون نظر وی درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده توضیحاتی را ارائه کرد.

منتجب نیا با اشاره به اینکه به عنوان یک صاحب نظر سیاسی معتقد است که باید در انتخابات پیش رو اصلاح طلبان و اصولگرایان باید با توجه به شایسته سالاری، کاندیداهای اختصاصی خود را مطرح کنند، گفت: هر گروهی باید با توجه به عقاید خودش کاندیدای خاص و برنامه هایش را مشخص و به مردم معرفی کند. آنچه من بر آن تأکید دارم بحث شایسته سالاری است؛ یعنی در بین اصلاح طلبان شایسته ترین فرد و در بین اصولگرایان نیز شایسته ترین فرد، شناسایی و معرفی شود. نه اینکه اگر من دبیرکل فلان حزب هستم، کاندیدای من نیز باید از همان حزب باشد.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: ممکن است در یک حزبی کاندیدای اصلح وجود داشته باشد و این خیلی خوب است؛ اما اگر در دیگر احزاب متعلق یه یک جناح، کاندیدای اصلح وجود ندارد، آنها نیز باید از کاندیدای اصلحی که درحزب دیگر وجود دارد، حمایت کنند.

قائم مقام سابق دبیرکل حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: من سالهاست معتقد هستم که باید بار انتخابات را بر دوش احزاب گذاشت، چراکه تشکیل گروه ها و جمعیت های موازی، باعث بی خاصیت شدن احزاب می شود. احزاب اصلاح طلب، باید در شورای هماهنگی احزاب  اصلاح طلب دور هم جمع بشوند و با توجه به معیارهای اساسی کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با حضور یک کاندیدای شایسته، شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری