امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
در دفتر سیاسی حزب جمهوریت مطرح شد:

«طرح نور» حاصل عدم عبرت مسئولین از وقایع گذشته است


دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی عصر پنج شنبه با هدف بررسی مسائل روز به صورت مجازی تشکیل جلسه داد.
کد خبر: 1897
زمان انتشار: 9 اردیبهشت 1403 - 17:08 بعد از ظهر
خدیجه محمدی

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، خدیجه محمدی عضو شورای مرکزی و عضو دفتر سیاسی این حزب از تشکیل جلسه دفتر سیاسی جمهوریت در عصر پنج شنبه (ششم اردیبهشت ماه) به صورت مجازی و با حضور آیت‌الله منتجب‌نیا به عنوان دبیرکل حزب متبوع خود خبر داد.
محمدی درباره مباحث مطرح شده در جلسه دفتر سیاسی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم کشور که دفتر سیاسی نیز به آن توجه داشت مسأله حقابه ایران از هیرمند است. آنچه در رسانه ها آزادسازی حقابه ایران از رود هیرمند توسط افغانستان قلمداد می شد در واقع سرریز آب حاصل از بارش های زیاد است. وجود این حجم از آب درایت مسئولین را می طلبند تا به جای این که این برکت بلای خانمان سوز برای مردم باشد، از آن بهره برداری مفید شود.
وی همچنین بحث درصد تورم در سال 1402 را یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه دفتر سیاسی برشمرد و ادامه داد: این میزان تورم در طی ۸۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، ما تقاضا داریم تا آمار تورم بدون دست کاری به نفع دولت، به مردم اعلام گردد تا برای وضعیت فقری که دامن گیر دو سوم مردم شده است، به صورت واقع گرایانه، تدبیری اندیشیده شود.
محمدی افزود: دفتر سیاسی در جلسه خود به صورت جدی به مسأله حمله ایران به اسرائیل وارد شد. اعضای دفتر به این نتیجه رسیدند که این حمله از حیث رسانه ای دست برتر را داشت، اما درباره برتری سیاسی با توجه به خبرهای مبهم منتشر شده از پایگاه شکاری اصفهان، نیازمند بررسی بیشتر هستیم. این دفتر همچنین احکام سخت برای جامعه هنری ایران از جمله توماج صالحی را رفتاری غیر قابل توجیه در سابقه تاریخی قوه قضائیه ایران خواند که از اذهان مردم هنردوست ایران هرگز زدوده نخواهد شد.
به گفته این فعال سیاسی، از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه پنج شنبه شب دفتر سیاسی حزب جمهوریت تشدید برخوردها با بدحجابان بود. او ادامه داد: با تمام ایرادات لایحه عفاف و حجاب که از جمله آن اصل ۸۵ کردن آن و تصویبش در کمیسیون است، با این که مراحل نهایی اش هنوز طی نشده است، با نام طرح نور توسط گشت ارشاد به اجرا در آمده است. این رفتار حاکی از عدم ندامت و عبرت مسئولین از پیامد های تأسف بار آن در گذشته است و عجیب تر این است که با وجود مشکلات عدیده داخلی و خارجی، حکومت همچنان مسیر تقابل با مردم را در پیش گرفته است.
محمدی خاطرنشان ساخت: پیدا شدن گور دسته جمعی ۳۰۰ نفره که جامعه جهانی و سازمان ملل را شوکه کرد، مورد توجه اعضا واقع شد. همچنین دفتر سیاسی حزب جمهوریت برخوردهای دوگانه با خودی و غیر خودی که نمونه اش برخورد خودی با آقایان پناهیان، صدیقی و کریمی قدوسی است را نشان از انحراف مسئولین از جاده عدالت می داند.اعضا اتفاق نظر داشتند که به کارگیری مکرر افراد نظامی در پست های غیر مرتبط مانند آقای احمد وحیدی در سمت وزیر کشور، علاوه بر صدماتی مانند عدم برخورداری از تخصص لازم، آبروی نظام را نیز در عرصه بین‌المللی خدشه دار نموده است. درخواست دستگیری ایشان در سفر به پاکستان از پلیس اینترپل توسط کشور آرژانتین با ادعای دست داشتن در بمب گذاری که منجر به کشته شدن افراد کثیری شده است نتیجه عدم تناسب سابقه نظامی ایشان با سمت وزارت کشور است که بهای این اشتباه را باید متأسفانه تمامیت کشور بپردازد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *