امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
دبیرکل حزب جمهوریت

اقدام آموزش و پرورش در جذب طلاب بزرگترین ضربه به روحانیت و حوزه های علمیه است / صدا و سیما با پول بیت المال نفاق را رواج ندهد


منتجب نیا در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت گفت: اخراج اساتید نخبه و مجرب دانشگاه‌ها گسترش یافته و شامل دبیران و معلمان ارزشمند شده و اخیراً تحت عنوان تعدیل نیرو به سایر ادارات و مراکز دولتی نیز سرایت کرده و خالص سازی یا پاک‌سازی شدید و گسترده‌ای درحال وقوع می‌باشد.
کد خبر: 1739
زمان انتشار: 10 دی 1402 - 12:28 قبل از ظهر

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، «آیت الله رسول منتجب نیا» دبیرکل این تشکل سیاسی در سخنان پیش از دستور جلسه شورای مرکزی حزب متبوع خود، با محکوم کردن مجدد جنگ نابرابر غزه و حمایت آمریکا از نسل کشی رژیم صهیونیستی در این منطقه، وتوی بی شرمانه مصوبه سازمان ملل توسط آمریکا را یک فاجعه اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: بنده از مسئولین کشور اکیداً می خواهم تا نامه حزب جمهوریت به سران سه قوه را در محکومیت جنایات اسرائیل مطالعه کنند و با دقت آن را مورد بررسی قرار دهند و در راستای تحقق موارد مطروحه در آن بکوشند؛ زیرا روی این نامه کار کارشانسی انجام شده است. البته من شنیدم که نامه جهت بررسی بیشتر به وزارت خارجه ارجاع شده است و امیدواریم نتایج خوبی در بر داشته باشد.

منتجب نیا همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات، اظهار داشت: از رهنمودهای مقام رهبری در مورد انتخابات به‌خصوص وقوع دیکتاتوری و هرج‌ومرج در صورت فقدان انتخابات تشکر می‌کنم و لکن ای‌کاش این بیانات پیش‌از ثبت‌نام نامزدها ابراز می‌شد تا نخبگان و چهره‌های شاخص با امیدواری وارد صحنه می‌شدند و ای کاش به سلامت انتخابات و بی‌طرفی و سعه صدر هیئت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان اشاره می‌شد تا شاهد رد صلاحیت فله‌ای میان معدود کاندیداهای مستقل و فرهیخته نبودیم. و مردم کشور برای حضور فعال پای صندوق رأی امیدوار می‌شدند و میدان رقابت برای همه جناح‌ها و اشخاص گشوده می‌شد تا کاندیداهای یک جناح و تفکر خاص، خود را بی رقیب نبینند.

این فعال سیاسی در ارتباط با مسأله فساد در دولت سیزدهم گفت: به‌رغم شعارهای زیبا و فریبنده مسئولین در مبارزه ریشه‌ای با فساد، با کمال تأسف هرروز پرده‌ای از مفاسد، اختلاس و دزدی‌های کلان و میلیاردی برداشته می‌شود. چای دبش در دولت سیزدهم بیش‌از ۷۰ درصد کل ارز واردات را به جیب زده است و به قول برخی اقتصاددان‌ها اگر هرسال برای وارد کردن ۲۴۰ میلیون دلار لازم داشته به‌اندازه‌ی ۱۴ سال پیشاپیش ارز دریافت کرده‌است و هنوز کسی به قوه قضاییه معرفی نشده است. مفقود شدن هشت میلیون سکه بهار آزادی، مفقود شدن ۱۷ هزار میلیارد در شهرداری، گم شدن پرونده زمین سه هزارمتری در شمال تهران و صدور مجوز ساخت برج به‌سرعت در آن زمین، و ده‌ها مورد مشابه که در رسانه‌ها و فضای مجازی منعکس شده‌است. همه این حوادث نشانه نفوذ و رسوخ فساد در عمق دستگاه‌های حکومتی است و متأسفانه کتمان و پنهان سازی و عدم شفافیت و توضیح برای مردم، بر بی‌اعتمادی و سوءظن عمومی افزوده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم وعده و شعار ساخت و واگذاری سالانه یک میلیون واحد مسکونی به مردم و مبارزه با گرانی و تورم و عدم تحقق آن وعده‌ها قیمت مسکن به‌طور متوسط در تهران ۸۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع اعلام گردیده و قیمت گوشت گوسفند کیلویی ۷۰۰ هزار تومان و نرخ تورم بالغ بر ۴۰ درصد اعلام شده‌است. سؤال ما از مسئولان کشور این است که قشر آسیب‌پذیر و ۸۰ درصد زیر خط فقر در دولت شما تهیه منزل و گوشت و مرغ و امثال آن را به‌عنوان یک آرزو و فقط در خواب باید مشاهده کند؟ مسئول این وضعیت فلاکت‌بار کیست؟ و اگر این روند ادامه یابد بر سر ملت چه خواهد آمد؟ بازهم با جرأت و جسارت دم از مهار و کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی می‌زنید؟ یاللعجب!

منتجب نیا افزود: هم‌زمان با کاهش صادرات نفت و عدم تحقق درآمدها چند اقدام صورت‌گرفته است. اول: دستور وزیر نفت به زیرمجموعه خود که هیچ‌گونه اطلاعاتی درمورد تولید و صدور نفت اعلام نکنند. دوم: نفت را به خریدار منحصربه‌فرد خود یعنی چین با تخفیف هر چه بیشتر می‌فروشند. سوم: در برنامه هفتم توسعه بخش بالادستی صنعت نفت به چند شرکت خاص که جزء نهادهای فراقانونی هستند داده‌شده است. چهارم: پس‌از عدم توفیق دولت نهم و دهم در انحلال وزارت نفت و ادغام آن در وزارت نیرو به روشی دیگر سعی در انحلال آن وزارت دارند. آیا چه دستی پشت ماجرا است و چه نقشه‌ای برای این سرمایه حیات نسل کنونی و نسل‌های بعد کشیده شد است. الله اعلم!

این مجتهد شیعه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جذب سه هزار طلبه معلم توسط وزارت آموزش و پروش گفت: امسال حداقل چند هزار طلبه فاقد سابقه تدریس و ناآشنا با جامعه و جوانان را برای تدریس در مدارس آموزش‌وپرورش جذب و استخدام کرده‌اند. البته مشاور وزیر گفته بعد از پذیرش متوجه شدیم که سه هزار نفر از معلمان طلبه هستند! مزاح فرمودند. این اقدام بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت روحانیت و حوزه‌های علمیه است و در آینده‌ای نزدیک آثار منفی و تخریبی آن را خواهند دید. چون با وجود آن‌همه تحصیل‌کرده دانشگاهی و فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری طلاب بدون سابقه تدریس و به‌دور از مقتضیات زمان و روحیات جوانان جز ایجاد اختلاف و بدبینی و کینه و عداوت نسبت‌به طلاب هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. حتماً می‌دانید حضرت امام (ره) طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت ورود روحانیون به دانشگاه‌ها را ممنوع کردند. امید است در پس این اقدام نقشه و توطئه‌ای علیه روحانیت و حوزه‌ها نباشد!

وی ادامه داد: اخراج اساتید نخبه و مجرب دانشگاه‌ها گسترش یافته و شامل دبیران و معلمان ارزشمند شده و اخیراً تحت عنوان تعدیل نیرو به سایر ادارات و مراکز دولتی نیز سرایت کرده و خالص سازی یا پاک‌سازی شدید و گسترده‌ای درحال وقوع می‌باشد. متأسفانه شنیدم که در پتروشیمی چوار ایلام چند نفر از اخراجی ها دست به خودکشی در محل کار زده اند. با این اوصاف اخیراً هم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آرزو کرده‌است که قانون یا مصوبه ای همه مسئولان کشور را مجبور به انجام اعتکاف کند. ظاهراً به‌دنبال حجاب اجباری، اعتکاف اجباری و بسیاری از واجبات و مستحبات اجباری خواهد آمد. خدا اسلام و مسلمین را از این اندیشه‌ها حفظ کند.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با انتقاد از سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال روسیه خاطرنشان ساخت: طبق گفته آقای ابوطالبی، روسیه طی پنج ماه دو بار تمامیت ارضی ایران را نسبت‌به جزایر سه‌گانه زیر سوال برده است و وزیر خارجه تنها با این جمله که ما در موضوع تمامیت ارضی ایران با هیچ‌کسی تعارف نداریم، پاسخ داده است و به گفته‌ی آقای ناصر نوبری سفیر سابق ایران در شوروی: «روس‌ها نگرانی جدی درباره عواقب رفتارهایشان مثل بیانیه درمورد جزایر سه‌گانه ندارند. روس‌ها از منطقه جارو شده بودند، اما سوار بر مرکب ایران وارد منطقه شدند و به این ارزیابی رسیده‌اند که ایران در مسیر یک‌طرفه به سمت شرق است. و تصور می‌کنند که ایران در شرایطی قرار دارد که جز هیاهو کار دیگری نمی‌کند.» آیا این مفهوم سیاست نه شرقی و نه غربی است که امام بزرگوار برای همیشه کشور اعلام کرد؟ و نگرانی برخورد روس نتیجه شیفتگی برخی مسئولان و افتادن در دامان استکبار شرق نیست؟ آیا فکر کردید که با نماز در کاخ کرملین، جهان را فتح کردید؟ چه شرق و چه غرب بر سر منافعش از پشت به ملت ما خنجر می‌زند. به همین دلیل هم مردم ما به دنبال استقلال بوده و هستند.

منتجب نیا طی سخنان خود همچنین از مسئولین خواست تا درباره پدیده هک شدن پمپ بنزین ها و همچنین آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرها به صورت شفاف و قانع کننده برای مردم توضیح دهند تا این مسائل تبدیل به دست‌آویزی برای رسانه های بیگانه نشود.

وی در پایان تأکید کرد: مسئولین نباید خود را بی‌نیاز از مشورت دلسوزان ببینند و غرق در گزارشات غیرواقعی شوند. همان گزارشاتی که مورد سوء استفاده رسانه های بیگانه قرار می‌گیرد. زمان دولت آقای روحانی، صدا و سیما مدام در حال انتقاد بود اما در دولت آقای رئیسی گویا کاری جز چاپلوسی ندارد. صدا و سیمایی که زیر نظر رهبری است نباید مروج گزارشات دروغ باشد و با پول بیت المال نفاق را رواج دهد. ما همواره در مواقع خطر هشدار دادیم و وظیفه داریم تا زنگ خطر را به صدا درآوریم تا بلکه گوش شنوائی در کشور پیدا شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *