امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه امن ایران


کد خبر: 414
زمان انتشار: 9 دی 1399 - 12:27 قبل از ظهر

از جمله اساسی‌ترین نیازهای زیست مناسب و دوام زندگی اجتماعی و عامل ماندگاری جوامع «امنیت» است که در نبود آن، هرج و مرج و آنارشی بوجود خواهد آمد .
علاوه بر نظریات اندیشمندان علوم سیاسی، امنیت در اندیشه اسلامی نیز جایگاه ویژه ای دارد .به عنوان مثال، در حدیث نبوی آمده است که: «الامن و العافیه، نعمتان مغبون فیها کثیراً من الناس» (امنیت و تندرستی دو نعمتی هستند که بسیاری مردمان در آن ها مغبون اند).
می‌توان امنیت ملی را عبارت از این بدانیم که کشورها چگونه سیاست ها و تصمیمات لازم برای حمایت از ارزش های داخلی در مقابل تهدیدات خارجی
اتخاذ می کنند؛
بطور خاص در کشورهایی مانند ایران که در آن نظامی وابسته جای خویش را به نظامی مردمسالار و مستقل می‌دهد ، مقوله امنیت ملی اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.
در هفته های اخیر سریال تلویزیونی «خانه امن» از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران ، با موضوع تلاش دشمنان ایران برای ناامن کردن کشور توسط عناصر و گروهک های معاند و منافق نظیر داعش پخش شد و با استقبال بینندگان مواجه شد به نحوی که مخاطبان با دیدن هر قسمت پیگیر ادامه داستان در قسمتهای بعدی شدند.

هرچند در تیتراژ ابتدایی این سریال گفته شده که شخصیتها و اتفاقات این سریال تصادفی و غیرواقعی است اما اگر بخشی از این داستان واقعیت داشته باشد می توان به اهمیت و ظرافت اقدامات تامینی و نیز شجاعت، ایثار و فداکاری سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) و سایر نیروهای امنیتی بیش از گذشته پی برد.

کشور پهناور عزیزمان ایران با مرزهای گسترده، همواره از جانب دشمنان خارجی که منافعشان بواسطه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به خطر افتاده است، با تهدیدهای فراوانی روبرو است و کشف و خنثی سازی این تهدیدها نیازمند سیستم امنیتی و اطلاعاتی قوی است که بحمدلله کشورعزیزمان به یمن حضور نیروهای کارآزموده و وفادار در دفع خطرات و خنثی‌سازی تهدیدات موفق عمل کرده است.
البته نمی توان دربرخی رویکردهای داخلی یا رفتار با گروهها ، احزاب یا منتقدین سیاسی از برخی عملکردها و ایجاد محدودیت ها سخن به میان نیاورد اما آنچه در فعالیت های سیستم های امنیتی نمود بیشتری دارد ، امنیت مرزها و عدم توفیق گروهها وفرقه‌های تروریستی که با پشتیبانی سرویس های جاسوسی آل‌سعود، موساد و سیا در تعرض به آب وخاک سرزمین عزیزمان است.
گرچه بیان تمام ظرافتها ، پیچیدگی ها زوایای اقدامات دستگاههای امنیتی و شرح بسیاری از ماموریتهای آنان درقاب یک سریال و‌ در معرض عموم‌ میسر نیست لیکن به همین مقدار و به بهانه پخش این سریال، باید یادی کنیم از همه شهیدان راه امنیت ایران اسلامی و به آنان که همه ایام سال ، روزها و شبها با فداکاری و ازخودگذشتگی برای شکست توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم ، تلاش و کوشش می‌کنند درود میفرستیم و برای آنها آرزوی موفقیت و توفیق روزافزودن داریم.

 

 

سید مجید مروج
عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت اسلامی ایران

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری