امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیامدهای عدم تعطیلی ادارات و مراکز تجاری در استان را به دولت یادآور شوید / ضرورت اختصاص واکسن بیشتر به خوزستان


کد خبر: 771
زمان انتشار: 16 اسفند 1399 - 19:07 بعد از ظهر

حزب جمهوریت ایران اسلامی منطقه خوزستان در نامه ای به استاندار جدید خوزستان خواستار اتخاذ تصمیمات فوری و قاطع بمنظور کنترل موج جدید ابتلاء به کرونای جهش یافته در استان خوزستان شد.

بگزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت، در متن این نامه آمده است :

جناب آقای مهندس سلیمانی
استاندار محترم خوزستان

با سلام واحترام
ضمن تبریک انتصاب جنابعالی بعنوان نماینده عالی دولت در استان خوزستان ، همانگونه که مستحضرید متاسفانه در هفته های اخیر با ورود سویه جدید و جهش یافته ویروس کرونا معروف به کرونای انگلیسی، موج وسیعی از ابتلای شهروندان خوزستانی به این ویروس براه افتاده و اطلاعات منتشر شده حاکی از ابتلاء هزاران نفر از شهروندان و مرگ و میر بالای ناشی از آن است. متاسفانه در این موج جدید کودکان و جوانان و حتی نوزادان نیز درگیر شده وخطرات بزرگی سلامت جسم و روان مردم‌شریف استان خوزستان را هدف قرار داده است.

با توجه به وضعیت پیش آمده و هشدارهای مکرر ستاد استانی مقابله با کرونا و نیز افزایش مراجعات بیماران به مراکز درمانی و به تبع آن خستگی کادر درمان استان، ضمن تقدیر از پیگیری ها و قاطعیت جنابعالی در برخورد با مدیران سهل انگار ، از شما بعنوان نماینده عالی دولت در استان درخواست می شود پیامدهای عدم تعطیلی کامل ادارات و مراکز تجاری در استان را به دولت محترم گزارش نموده و تسریع در اتخاذ تصمیمات لازم درخصوص استان خوزستان را از رییس جمهور محترم درخواست نمایید.
همچین پیشنهادات ذیل جهت استحضار و امعان نظر بحضور ایفاد می‌گردد ؛

۱- تشکیل ستاد ملی کرونا با دستور کار بررسی و تصمیم گیری درخصوص وضعیت استان خوزستان با حضور رییس جمهور و اعضای ستادملی بصورت ویدئو کنفرانسی و حضوری

۲. تعطیلی کامل شهرهای قرمز و برقراری مقررات منع تردد بمدت دوهفته (مستند به درخواست های مکرر دانشگاه علوم پزشکی اهواز)

۳-تخصیص میزان بیشتر واکسن متناسب با وضعیت استان بویژه برای کادر درمان و سلامت استان خوزستان

۴_نظارت بر چگونگی توزیع واکسن های اختصاص یافته و شفافیت در توزیع آن

۵- افزایش مراکز نمونه گیری از شهروندان بصورت ایجاد پایگاههای سیار در مناطق مختلف بویژه مناطق پرخطر به نحوی که زمینه دسترسی راحت به تست های سریع برای شهروندان فراهم گردد.

۶-مکلف نمودن دستگاههای اجرایی و صنایع بزرگ استان در عمل به مسئولیت اجتماعی با استفاده از منابع ممکن از قبیل سهم ارزش افزوده یا حق آلایندگی و … در راستای تهیه و توزیع گسترده اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده (بصورت رایگان)و کمک به معیشت صاحبان مشاغلی که از تعطیلی کسب وکار دراین ایام متحمل صدمات اقتصادی گردیده اند.

۷- تسریع در تعیین تکلیف اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان که قریب به دوهفته است فاقد مدیر و سرپرست می باشد.

۸- برخورد قاطع با تجمعات اعم از مجالس شادی و عزا و یا مراکز تجمع و دستفروشی غیرمجاز

امید است در پرتو عنایات الهی و با اهتمام و قاطعیت بیشتر دستگاههای اجرایی و نظارتی و نیز همراهی و مسئولیت پذیری آحاد جامعه ، شاهد بهبود وضعیت و سلامتی هم استانی های عزیز باشیم.

سید مجید مروج
دبیر حزب جمهوریت ایران اسلامی_ منطقه خوزستان

۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۹

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری