امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید حزب جمهوریت بر لزوم توجه به ظرفیت قانونی رفراندوم در مسائل مهم کشور


کد خبر: 1224
زمان انتشار: 14 تیر 1401 - 10:40 قبل از ظهر

سخنگوی حزب جمهوریت ایران اسلامی، گزارشی از جلسه شنبه شب دفتر سیاسی و اهم مطالب مطرح شده در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا از سراسر کشور برگزار شد، ارائه کرد.
به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، حمیدرضا کارگر در مورد موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت : حزب جمهوریت نگرانی شدید خود را از وضعیت اسف‌بار اقتصادی مردم و تورم کمرشکن و لجام گسیخته که اعتبار و شرافت خانواده های ایرانی را نشانه رفته است و متاسفانه نه تنها دولت به قول و تعهدات حمایتی و کنترلی عمل نمی کند؛ بلکه شوربختانه با افزایش مالیات‌ها بر کسب و کارهای کم رونق مردم ، وعده تورم های جدید در سال آتی را هم می دهد، اعلام می دارد. اعضای دفتر سیاسی حزب جمهوریت ضمن لزوم توجه به حساسیت بالای مردم و وابستگی فعالیت‌های اقتصادی کشور به نتیجه مذاکرات برجامی از مذاکره کنندگان انتظار دارند که شفافیت و صداقت را در برخورد با افکار عمومی و نخبگان سیاسی و رسانه ای رعایت کنند و در پرونده مهمی که نسل‌های آینده ایران نیز در آن سهیم هستند ، تصمیماتی عاقلانه و اجماعی با محرم دانستن و اقناع عامه مردم اتخاذ نمایند.
این فعال سیاسی افزود: حزب جمهوریت بعنوان پرچمدار پیشنهاد رفراندوم در موضوعات کلان کشور ، از تصمیم گیران کشور انتظار دارد با دوری از تصمیمات جناحی و حداقلی در موضوع حساس مذاکرات برجامی ، زمینه را برای نظرخواهی از عموم مردم در قالب همه پرسی که از حقوق مصرح ملت در قانون اساسی است ، فراهم کنند.
کارگر با اشاره به سایر مطالب مطرح شده در این جلسه حزبی عنوان کرد : حزب جمهوریت در بررسی کارنامه فعالیت ناموفق و جناحی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که باید پوشش دهنده همه سلایق سیاسی و اجتماعی ایرانیان باشد، اعلام می دارد که این نهاد حاکمیتی متاسفانه با تبدیل شدن به یک بنگاه کاملا اقتصادی که. همه اجزایش در راستای اهداف اقتصادی حرکت کرده و به صورت اختصاصی تریبون یک تفکر خاص و اقلیتی از مردم ایران شده است، با ریزش شدید مخاطب و کاهش چشمگیر اثرگذاری رسانه ای مواجه گردیده و متاسفانه باعث گرایش مردم به رسانه های خارجی و اپوزیسیون شده است.
سخنگوی حزب جمهوریت در پایان تصریح کرد: عدم توجه به اعتراضات معلمان و بازنشستگان و بعضاً برخوردهای قهرآمیز با این اقشار مظلوم و وفادار توسط دستگاههای مربوطه ، جلوگیری از استیضاح وزیر بی کفایت وزارتخانه بزرگ و مهم صمت به بهانه تشکیل وزارت بازرگانی که پیشنهاد دولت قبل بود ، عدم توجه دولت به پیشنهادات مهم اقتصاد دانان در مورد وضعیت بغرنج اقتصادی کشور و حذف طیف وسیعی از نخبگان سیاسی و اجتماعی در تصمیم سازی های دولت از موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری