امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

احزاب قبل از ورود به انتخابات شورای شهر، باید مشکلات شهری را بشناسند


کد خبر: 832
زمان انتشار: 27 اسفند 1399 - 12:08 قبل از ظهر

نشست حزب جمهوریت استان خوزستان در خصوص مسائل شهری و پسماند شهر اهواز، شب گذشته (سه شنبه) به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت، نشست «بررسی مشکلات شهری و پسماند در شهر اهواز» که با حضور اعضای حزب جمهوریت ایران اسلامی و مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند اهواز، سه شنبه شب به صورت مجازی برگزار شد، اعضای این حزب توضیحاتی را درباره مشکلات و مسائل موجود در حوزه مدیریت پسماند مطرح کردند و پس از آن مدیر سابق سازمان مدیریت پسماند اهواز به پرسش های حاضرین پاسخ گفت.

درایتدای این جلسه، سید مجید مروج (رئیس حزب جمهوریت استان خوزستان) با بیان اهمیت موضوع جمع آوری، بازیافت و دفع پسماندهای شهری نقش آن در پاکیزگی محیط زندگی و جامعه  گفت: معتقدیم که هر حزب و جریانی که بخواهد در حوزه مسائل شهری و‌ به ویژه شهرداری و شورای شهر حضور پیداکند باید مشکلات و نارسائی های موجود را بشناسد و برای حل آنها دارای برنامه و راهکارباشد. یکی از موصوعات مورد توجه، همین زباله های خانگی و صنعتی است که عدم جمع آوری صحیح آنها موجب عدم زیبایی محیط شهری و همچنین باعث ضررهای اساسی برای محیط زیست و آب و هوای اهواز و استان می گردد.

این عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت در ادامه، پرداختن به دیگر موضوعات مهم شهری را دستور کار جلسات آینده حزب جمهوریت عنوان کرد و با اظهار امیدواری درباره تشویق و ترغیب شهروندان نسبت به مطالبه گری شان در حوزه مشکلات شهری، افزایش انگیزه در مردم و حضوری اثرگذار در تحولات آینده را حائز اهمیت برشمرد.

سپس رضا علیجانی، مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز، در این نشست از راه‌اندازی کارخانه پردازش پسماند تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: سومین سلول دفن زباله در سایت پسماندهای اهواز تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. سلول سوم سایت صفیره هم اکنون درصد بالایی پیشرفت فیزیکی داشته و ساخت آن به دلایل مالی تاکنون متوقف مانده بود، اما با اخذ وام از بانک شهر، این مساله قرار است حل شود.

وی اضافه کرد: احداث سلول دوم سایت پسماندهای اهواز از زمان شهردار و شورای شهر گذشته، به دلیل مسائل حقوقی و قضایی به مدت پنج سال متوقف بود که با پیگیری انجام شده در چند روز آینده عملیات اجرایی آن دوباره آغاز می‌شود و این سلول نیز تا اردیبهشت آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، تا زمان اتمام کار سلول جدید، زباله‌ها به روش پوشش خاک، دفن می‌شوند.

علیجانی ادامه داد: سایت پسماند صفیره در پنج سال گذشته تقریبا رها، و به درستی مدیریت نشده بود اما اکنون برای تغییر وضعیت آن از جمله تکمیل سلول‌ها، صنایع تبدیلی، کمپوست و تفکیک زباله برنامه‌ریزی شده است. سایت پسماند شهرداری اهواز (صفیره) ۱۲۵ هکتار مساحت دارد که در دوره‌های قبلی آن را از بین برده‌اند و ما چاره‌ای جز احیای مجدد این سایت نداریم، زیرا امکان فراهم ساختن سایت دیگری برای پسماند وجود ندارد.

او حجم زباله‌های اهواز را ۸۰۰ تن در روز بیان کرد و گفت: با مدیریت دفن پسماند، هر کدام از سلول‌ها تا سه سال عمر خواهند داشت. کارخانه پردازش پسماند در این سایت نیز حدود هشت ماه تعطیل بوده که اکنون در حال تعمیر است و مزایده واگذاری آن به پیمانکار آن نیز برگزار شده و تا یک ماه آینده راه‌اندازی مجدد می‌شود.

علیجانی همچنین درباره مدفن قدیمی زباله‌های اهواز در نزدیکی روستای برومی، اظهار داشت: دوده‌های ناشی از دفن پسماند در سال‌های گذشته، در سطح گسترده منطقه را فرا می‌گیرد که شب‌ها میزان آن بیشتر می‌شود؛ با شرکت نفت که مالکیت زمین را در اختیار دارد برای واگذاری ماشین آلات مذاکراتی شده اما هنوز اجرایی نشده است. همچنین سایت پسماند شهرداری اهواز در شرق این کلانشهر در بخش غیزانیه قرار دارد که از سال ۹۱ به دلیل دفن غیراصولی زباله با آتش سوزی مستمر روبه روست.

در پایان این نشست تعدادی از اعضای حزب جمهوریت به بیان دغدغه ها و نظرات خود در حوزه مدیریت شهری پرداختند و خواستار برگزاری چنین جلساتی برای بیان مشکلات و نابسامانی های موجود در خدمات شهری شدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری