امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
یادداشت/

لزوم ورود مسئولانه دادستان یاسوج در مقابل ترک فعل آشکار مدیران در حادثه واژگونی تریلی


غلامحسین رهبرنیا - عضو جامعه مهندسی شهرسازان ایران و مسئول حزب جمهوریت ایران اسلامی استان فارس
کد خبر: 1551
زمان انتشار: 6 تیر 1402 - 14:09 بعد از ظهر

حادثه بسیار تلخ و ناگوار واژگونی تریلی در یاسوج و عزادار شدن جمعی از خانواده ها باعث تاسف و‌ تاثر شدید گردید.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده های محترم داغدار و طلب صبر از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان و شفای عاجل برای مصدومان حادثه، مواردی که نیاز هست در این رابطه مدنظر مسئولین قرار گیرد به عنوان مطالبه گر و بر حسب وظیفه و تخصص ایراد می‌نمایم؛

1- با توجه به تکرار حوادث‌ مشابه که در فواصل کوتاهی در این مکان رخ داده هست، احتمال اینکه خطای انسانی در طراحی و یا مراحل اجرای راه تنگ کناره وجود داشته باشد، بسیار زیاد است. بنابراین به نظر می‌رسد به جای تشکیل جلسات غیر کارشناسانه، دادستان محترم به عنوان نماینده مدعی العموم ورود پیدا کنند و طبق بررسی دقیق مطابق نظر کارشناسان خبره عواملی که در حوادث اخیر و مشابه قبلی که در این مکان رخ داده و نقش داشته اند و یا به هر دلیلی کم کاری کرده اند، شناسایی و‌ مطابق قانون مجازات نمایند.

2- بررسی شود دلیل این که یک باند از پل ورودی یاسوج به شیراز در محل تکرار حوادث سالهاست بلاتکلیف مانده چیست؟ این موضوع به ظاهر ساده چه قدر می‌تواند در خلق چنین حوادث شومی نقش داشته باشد؟! آیا مجازات مدیران نالایق یا افراد خاطی مقصر می‌تواند در آینده از این نوع خطرات پیشگیری و نقش بازدارندگی ایفاکند؟

3- باید بررسی گردد آیا مطابق دستور شورای ترافیک نسبت به مسدود کردن ورودی راه تنگ کناره به جاده شیراز اقدام نموده اند و‌ یا عوامل و دست در اندرکاران خودسرانه و غیر مسئولانه اقدام به مسدود کردن این راه دسترسی کرده اند؟ و همچنین بررسی شود که این موضوع چقدر می‌تواند در به وجود آمدن این حوادث موثر باشد؟

4- بررسی شود مسئولین زیربط در مواجه با حادثه مشابه قبل (واژگونی تریلی حامل بولدوزر) در همان مکان چه اقدامات اصلاحی انجام دادند و آیا جلسه ای تشکیل و یا مصوبه ای صادر گردید و نتیجه این جلسات چه بود؟

انتظار می‌رود مجموعه استانداری و سازمان‌های مرتبط تصمیم قاطع و کارشناسی جهت رفع نقاط حادثه خیز و بحرانی از جمله جاده تنگ کناره به یاسوج اتخاذ نمایند و نتایج آن را به صورت شفاف به سمع و نظر مردم برسانند.

آنچه که حائز اهمیت است ورود جدی دادستان محترم یاسوج و بررسی دقیق و موشکافانه ترک فعل تمامی آنان که در تهیه طرح ، اجرای طرح ، نظارت طرح ، عدم اجرای طرح،نداشتن اولویت بندی در تخصیص بودجه برای پروژه های عمرانی و … نقش مستقیم و غیر مستقیم داشته الخصوص مدیرانی که بی تعهدی و عدم مسوولیت پذیری آنان سبب از دست رفتن بهترین فرزندان ملت توسط ارابه های مرگ و به طرز فجیع و دل خراش می باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *