امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دبیرکل حزب جمهوریت در جلسه دبیران استانی این حزب:

ایجاد فضای آزاد سیاسی، تنها راه آوردن مردم به پای صندوق‌های رأی است


جلسه دبیران استانی حزب جمهوریت ایران اسلامی با حضور دبیران اکثر استان ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
کد خبر: 1547
زمان انتشار: 5 تیر 1402 - 14:28 بعد از ظهر

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، جلسه دبیران استانی این تشکل سیاسی با حضور آیت الله دکتر رسول منتجب نیا(دبیرکل)، علی یعقوبی (رئیس کمیته امور استان‌ها) و دبیران استانی حزب در روز جمعه (دوم تیرماه) برگزار شد. در  آغاز این نشست ابتدا علی یعقوبی و سپس خدیجه سادات محمدی و پس از ایشان نیز دبیران شعب استانی در زمینه مسائل مختلف از جمله موانع موجود بر سر راه فعالیت احزاب و نیز دعوت استانداران و فرمانداران جهت دعوت مردم به حضور در انتخابات توسط احزاب صحبت کردند و پرسش ها و پیشنهادهای خود را مطرح نمودند.

در بخش دیگر جلسه، آیت الله رسول منتجب‌نیا، دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی به بیان سخنانی پیرامون ضرورت فعالیت احزاب، استفاده از فرصت در حاشیه قرار گرفتن نیروهای اصلاح طلب و مستقل با استماع مطالبات و خواست های مردم و نظارت و نقد حاکمیت و هشدار دادن به مسئولان پرداخت. او همچنین با تأکید بر استقلال احزاب و عدم تکیه بر دولت و مسئولان و پرهیز از دنباله روی شخصیت ها و احزاب دیگر، مسئولان استان های حزب را به شناسایی، جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای سیاسی به ویژه جوانان و ارائه برنامه های مفید و سازنده برای حل مشکلات و بحران های موجود و پیشرفت کشور در آینده موظف نمود.

منتجب نیا در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، تصریح کرد: انتخابات در صورتی مفهوم واقعی خود را پیدا می کند که حاکمیت و مسئولان عالی نظام قصد داشته باشند در فضای باز و آزاد سیاسی این انتخابات را برگزار کنند و نخبگان کشور بدون دغدغه و بدون نگرانی  از رد صلاحیت‌های جناحی و استصوابی، نامزد شوند. این امر می‌تواند در کنار برخورد بی طرفانه و صرفاً قانونی مجریان و ناظران انتخابات و ایجاد این اطمینان که تنها رأی آن ها مؤثر است،اعتماد مردم را مجدداً جلب نماید و منجر به حضور گسترده ملت پپای صندوق‌های رأی شود و حماسه هایی مانند دوم خرداد سال ۷۶ و دوره های مختلف زمان حضرت امام (ره) تکرار شود.

این فعال سیاسی افزود: یادم هست که مقام رهبری در سال ۷۶ پس از پیروزی بی نظیر آقای خاتمی، در جمع ما (شورای مرکزی روحانیون مبارز) گفتند که پیش از انتخابات من شدیداً نگران امنیت کشور و سرنوشت نظام بودم و بعضی شب ها در حیاط قدم می زدم و می گفتم یا مقلب القلوب خودت دل های مردم را پر از امید کن. روز اخذ رأی که شنیدم صف های کیلومتری تشکیل شده گفتم «مقلب القلوب» کار خودش را انجام داد.

دبیرکل حزب جمهوریت خاطرنشان ساخت: حال انتظار ما و ملت آن است که همان سعه صدر، تحمل، کرامت و بی طرفی مسئولان تکرار شود تا «مقلب القلوب» حماسه دیگری شبیه دوم خرداد ایجاد کند. در غیر این صورت با توصیه مسئولان و حتی فتوا و حکم مراجع تقلید این آرزو محقق نخواهد شد. لذا شما دبیران استان ها ضمن شناسایی نیروهای لایق و کارآمد، اوضاع سیاسی کشور را نظارت و رصد کرده و ببینید نظام به چه تصمیمی خواهد رسید. البته ما در هر حال اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم ولکن حضور فعال ما و سایر اصلاح طلبان مشروط به تصمصم مسئولان عالی نظام بر باز کردن فضای سیاسی و تضمین اجرای عدالت و بی طرفی کامل است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *