امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

منتجب‌نیا: ائمه جمعه آبروی نظام را برده‌اند


کد خبر: 1259
زمان انتشار: 27 تیر 1401 - 00:58 قبل از ظهر
دبیرکل حزب جمهوریت گفت: الناس علی دین ملوکهم؛ یعنی شما نسبت به مسئولان ملاحظه کرده و بررسی کنید که چگونه عفاف حجاب، پاکدامنی، پاکدستی، تقوا و وارستگی را رعایت کرده‌اند، بسیاری از مسئولان واقعا وارسته و پاک هستند، اما بسیاری از آن‌ها رعایت نکرده‌اند. ما خبر داریم وضع حجاب خانواده بسیاری از مسئولان نامناسب است، مردم می‌بینند این مساله را و آن وقت به مردم بگوییم با حجاب باشید! بنابراین مردم ذاتا مسلمان و معتقد به دین هستند و اساسا به اخلاق انسانی اعتقاد دارند و پایبند هستند.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت به نقل از رویداد24؛ این روز‌ها تمام ارکان حکومت بسیج شده‌اند تا مسئله حجاب را پیش ببرند. در این بین سخنان برخی ائمه جمعه هم بسیار عجیب است؛ هفته پیش حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران بی‌حجابان را فرزندان دزدان خواند و این هفته پس از انتقادهای بسیار، نه تنها عذرخواهی نکرد، که در قشم گفت «اکثر بی‌حجاب‌ها لقمه حساب و کتاب شده ندارند. هر گناهی حتی بی‌حجابی حرام است و خاستگاه بی‌حجاب‌ها یا اختلاس‌گران، حقوق‌های نجومی بگیران، یا اهالی معاملات خلاف شرعند و بسیاری از بی‌حجاب‌ها به این خانواده‌های غیرمتعهد باز می‌گردند»

او همچنین با اشاره به سخنان هفته گذشته خود در خطبه‌های نماز جمعه و در توجیه سخنان آن روز گفته است: «تکیه‌گاه حرف من بی‌حجاب‌ها هستند و گفته‌ایم اکثر افراد، اما برخی آن را به تمام جامعه تعمیم داده و بحث شُل حجاب‌ها را مطرح کرده‌اند. صحبت‌های من در خطبه‌های نمازجمعه تهران تحریف شده بود و روی سخنان من در آن روز بی‌حجاب‌ها بودند.»

.

امنیت مردم باید اولویت حکومت باشد

.

منتجب‌نیا درباره رویکردهای دولت در تبلیغ حجاب و برخورد با افراد بدحجاب می‌گوید: در این کشور حکومت و دولت که بخشی از آن است برای اداره امور همه ملت وضع می‌شود و مشروعیت می‌یابد و فلسفه وجودی حکومت حل مشکلات مردم و ایجاد عدالت و قسط و امنیت و امثال آن در جامعه است. حکومت متعلق به همه مردم است و باید به‌گونه‌ای چتر خود را گسترش بدهد که همه مردم را در بر بگیرد و به قشرخاص، گروه خاص و مذهب و جناح خاص، اختصاص پیدا نکند.

او می‌گوید: در کشوری مانند ایران، همه نوع افرادی از جمله متدین، متحجر، نمازشب خوان، حزب الهی، اقلیت‌های‌های دینی، افراد معمولی، بی‌عقیده، بی دین یا غیر معتقد به اسلام حضور دارند که همگی متعلق به ملت ایران هستند و حکومت نمی‌تواند آن‌ها را از چتر خود خارج کند.

دبیرکل حزب جمهوریت می‌گوید: رهبری بار‌ها در دوره‌های انقلاب این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند که اگر انقلاب و نظام را قبول ندارید کشور را قبول دارید و صاحب مملکت هستید و باید به آن خدمت کنید، امام همه مردم را، ولی‌نعمت مسئولان می‌دانستند نه فقط حزب‌الهی‌ها و متدین‌ها را.

او می‌گوید: حکومت باید در راس همه وظایف خود به امنیت و معیشت مردم و اشتغال و ازدواج جوانان اولویت بدهد و به این موارد بپردازد. برای رشد فرهنگی باید زمینه‌سازی کند. ما در قانون اساسی یا احکام الهی این موضوع عنوان نشده که حکومت با زور وفشار مردم را به مسائل دینی و تقوا و وارستگی وادار کند. باید زمینه‌سازی کنند که خود مردم حرکت کنند. پیامبران مامور بودند زمینه‌سازی کنند به اینکه مردم قیام به قسط کرده و با فساد و بی‌عدالتی مقابله کنند.

به گفته منتجب‌نیا وظیفه اهم و اولویت‌دار حکومت رسیدگی به امنیت مردم است و وقتی مردم ببینند حکومت، امنیت و جان و مال مردم و معیشت تامین شده و سفره‌شان مرتب است و برای تامین مال و غذای خود گرفتاری ندارند، جوانان‌شان بیکار در خانه ننشستند، به سمت معنویت و امور فرهنگی می‌روند و خودشان می‌توانند جامعه‌ای با عفت و با تقوا را شکل بدهند. از قدیم گفته‌اند جامعه‌ای که در آن معاش و زندگی نباشد حتی نصیحت هم در آن موثر نیست چه برسد به زور و سرنیزه بخواهیم مردم را به تقوا و وارستگی و عفاف دعوت کنیم.

.

وضع حجاب در خانواده بسیاری از مسئولان نامناسب است

.

او می‌گوید: توجه به این نکته هم ضروری است که عفاف و حجاب یک امر اسلامی و ملی است، مردم طبیعتا پاکدامن هستند. من برخلاف برخی روحانیون کج‌اندیش که زود مردم و دختران و پسران جوان، هنرمندان و ورزشکاران را به بی‌بند و باری و آلودگی متهم کرده و حکم می‌دهند که باید آن‌ها را شلاق زد، معتقدم در طبیعت و فطرت مردم ما چه جوان و چه پیر اعتقاد به اسلام وجود دارد و مردم ذاتا پاکدامن و با تقوا هستند و از ناهنجاری و بی‌بندوباری متنفرند. این در فطرت مردم ما است اگر در شرایطی مخالف این مساله را در جامعه را نشان می‌دهند باید بررسی کرد که مسئولان چه کرده‌اند که مردم به سمت بی‌بند و باری کشیده شده‌اند یا برخی از جوانان لجاجت به خرج می‌دهند.

دبیرکل حزب جمهوریت می‌گوید: الناس علی دین ملوکهم؛ یعنی شما نسبت به مسئولان ملاحظه کرده و بررسی کنید که چگونه عفاف حجاب، پاکدامنی، پاکدستی، تقوا و وارستگی را رعایت کرده‌اند، بسیاری از مسئولان واقعا وارسته و پاک هستند، اما بسیاری از آن‌ها رعایت نکرده‌اند. ما خبر داریم وضع حجاب خانواده بسیاری از مسئولان نامناسب است، مردم می‌بینند این مساله را و آن وقت به مردم بگوییم با حجاب باشید! بنابراین مردم ذاتا مسلمان و معتقد به دین هستند و اساسا به اخلاق انسانی اعتقاد دارند و پایبند هستند.

.

اول پاکدامنی مسئولان و خانواده آنها را بررسی کنید

او می‌گوید: کشور و ملت ما سابقه تمدن و فرهنگ دارد و همین پیشینه فرهنگی از آن یک شخصیت ارزشمند پاکدامن ساخته است. معتقدم اکثریت قریب به اتفاق مردم ما پاکدامن و وارسته هستند، اما بسیاری از مسئولان ما وارسته، پاکدامن و پاکدست نیستند؛ بنابراین باید از مسئولان شروع کنیم اگر مسئولان توانستند پاکدامنی و پاکدستی را در خود ایجاد کنند، زندگی و رفتارشان مناسب بود آن‌وقت به سراغ مردم رفته و ببینیم که آیا مردم هم ترتیب اثری می‌دهند. معتقدم اگر مسئولان خود را بسازند مردم هم وارسته‌تر شده و بیشتر رعایت می‌کنند و کسی لجبازی نمی‌کند.

.

عملکرد مسئولان باعث لجبازی مردم شده است

.

منتجب‌نیا اظهار می‌کند: اگر اجزای حکومت یعنی مجلس، دولت، قوه قضائیه و ائمه جماعات به جای اینکه مشکلات مردم را حل کنند و معیشت و اشتغال مردم را تامین کنند، به مسائل فرعی و غیرحکومتی بپردازند و چنین مسائلی را بزرگ کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کنند، مردم عصبانی شده و درحال عصبانیت ممکن است برخی از آن‌ها عکس‌العمل نشان بدهند که این واکنش‌ها نوعی لجاجت بوده و باید ریشه و علت آن را در عملکرد مسئولان ببینیم.

به اعتقاد وی عملکرد امروز بسیاری از مسئولان باعث لجباری برخی از دختران و پسران ما در کوچه و خیابان شده است. این فعال سیاسی می‌گوید: با توجه به اینکه بنده روحانی هستم و امام جمعه و جماعات بوده‌ام، به خود حق می‌دهم بگویم که تریبون‌داران و به‌ویژه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات باید با مردم پدرانه برخورد کنند کی پیامبران و ائمه معصومین اینگونه برخورد کردند که ما برخورد می‌کنیم که تریبون به دست‌مان می‌افتد شروع به تهمت زدن می‌کنیم که این‌ها آلوده و ناپاک هستند باید شلاق‌شان بزنیم و… این روش غیراسلامی است، این روش مردم را از روحانیت مسئولان، رهبری، امام و انقلاب متنفر می‌کند و نتیجه این رفتار‌ها آن می‌شود که هر روز جبهه مخالفان انقلاب و افراد مساله‌دار تقویت شده و جبهه طرفداران انقلاب و نظام تضعیف می‌شود.

.

ائمه جمعه تهران و مشهد هر وقت دهان باز می‌کنند، ضد انقلاب می‌سازند

.

او می‌گوید: برخی از ائمه جمعه هر وقت دهان باز می‌کنند تعداد بسیاری ضد انقلاب می‌سازند. مقصر اینکه بسیاری از جوانانی که نسبت به نظام و انقلاب بدبین شده‌اند، برخی از ائمه جمعه هستند. اگر روزنامه و کیهان و… علیه من فحاشی کند مهم نیست، اگر خواستید مستند می‌آورم که بعد از صحبت‌هایی که برخی از ائمه جمعه تهران، مشهد و سایر شهر‌ها بیان کردند، بسیاری از جوانان را از دین و انقلاب و نظام منزجر شده‌اند و این تقصیر روحانیون و مسئولانی است که از این تریبون افشاکننده با هرنیتی سوءاستفاده کرده‌اند، اگر هیچ قصدی نداشته باشند، اگر نخواهند چاپلوسی کنند، اگر مقصود این افراد رسیدن به مقامات بالاتر نباشد و اگر سلیقه‌های آن‌ها چنین باشد حق ندارند سلیقه غیراسلامی به کارببرند، حق ندارند سخنان غیرمنطقی را از تریبون‌هایی که متعلق به مردم است عنوان کنند.

.

ائمه جمعه با بیان خرافات و دروغ، آبروی نظام و انقلاب را برده‌اند

.

منتجب‌نیا خاطرنشان می‌کند: من این مساله را تذکر می‌دهم، بعضی از افرادی که تهمت و افترا زده‌اند باید شلاق بخورند، اما نماز جمعه می‌خوانند و مردم هم پشت سرشان نماز می‌خوانند، امام جمعه‌ای که برای تملق و چاپلوسی هر روز دروغی را جعل می‌کند نیز چنین است، این افراد علاوه بر اینکه روحانی هستند امام جمعه هستند و هزاران نفر قرار است به ایشان اقتدا کنند. سوال من این است که به چه دلیل دروغ می‌گویند و خرافات را بیان می‌کنند هم آبروی خود را می‌برند و هم آبروی نظام و انقلاب را می‌برند و هم نسبت به اسلام و روحانیت مردم را بدبین می‌کنند.

.

با زور و سرنیزه نمی‌شود مسائل فرهنگی را اجرا کرد

.

وی می‌افزاید: قوانین مرتبط با حجاب باید پیاده بشود؛ چه بپذیریم که حجاب در اسلام اجباری است یا نیست که برخی آقایان اصرار دارند که در اسلام حجاب اجباری است، اما در هر صورت قوانینی که مجلس و حکومت وضع کرده پیاده شود، اما با روش صحیح، هرگز با زور و سرنیزه نمی‌شود قوانینی را که جنبه فرهنگی دارد پیاده کنیم ما باید این هنر را داشته باشیم که با ابزار‌های صحیح قوانین را پیاده کنیم.

به جای حل مساله معیشت مردم سراغ حجاب رفته‌اند

دبیرکل حزب جمهوریت می‌گوید: ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم که حتی در زمان جنگ هم شاهد نبودیم آن زمان مردم عادلانه مصرف می‌کردند و چنین تورم، بی‌عداتی و تبعیضی را در هیچیک از دولت‌های قبل سراغ ندارم. زمان کدام دولت اینهمه تورم و فشار و نابرابری وجود داشته است. از طرف دیگر وضعیت کشور ما در سطح بین‌المللی در معرض خطر بوده و برجام و آثار آن و تحریم‌ها آینده ما را تهدید می‌کند. کرونا هم باردیگر کشور را تهدید می‌کند این طبیعی نیست که در این شرایط وخیم ناگهان مهم‌ترین مساله کشور حجاب و عفاف شده است و صدا و سیما به صورت شبانه روزی در خصوص آن فعالیت می‌کند، یا ائمه جماماعات و جمعه روی این مساله تمرکز کرده‌اند. همایش‌ها و جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود و خدا می‌داند که میزان سرمایه‌ای صرف این موضوع می‌شود.

وی اضافه می‌کند: شاید این سرمایه‌گذاری در شرایط عادی کمی قابل قبول بود، اما در شرایطی که مردم محتاج نان هستند و دولت نمی‌تواند مردم را تامین کند به جای حل این مساله سراغ حجاب می‌رود. سوال بسیاری از مردم این است که چرا ظرف ۴۰ سال گذشته چنین شرایطی نبوده اما ظرف این مدت این وضعیت ایجاد شده است. این طبیعی نیست، کاری نکنیم مردم اعتمادشان بیشتر سلب شود و فکر کنند به نام حجاب و تقوی کار دیگری می‌کنند.

منتجب‌نیا اظهار می‌کند: در شرایطی که مشکلات هر روز متراکم‌تر می‌شود، ناگهان سراغ حجاب برویم برای مردم مساله‌ساز می‌شود که لابد می‌خواهند مسائل فرعی را مطرح کنند تا از مسائل عمده و وظایفت عمده خودشان سلب مسئولیت کنند، و مردم را مشغول این مسائل کنند.

.

پشت سر افرادی که به مردم تهمت می‌زنند دو رکعت نماز هم نمی‌خوانم

.

او می‌گوید: تبلیغ دین با رفتار‌های تصنعی متفاوت است، از قدیم گفته‌اند رطب خورده کی منع رطب کند. افرادی دم از مبارزه با فساد می‌زنند که سابقه فساد اخلاقی و… را نداشته و زندگی خود و خانواده‌شان در عفاف و پاکدامنی گذشته باشد و گرنه مردم فکر می‌کنند می‌خواهند فریب شان بدهند.

دبیرکل حزب جمهوریت اضافه می‌کند: من پشت سر افرادی که به مردم تهمت زدند و می‌زنند دو رکعت نماز نمی‌خوانم و چنین کاری را صحیح نمی‌دانم، زیرا عدالت چنین فردی نقض شده است، امام جمعه که هیچ به فرموده، اما حتی اگر، ولی فقیه گناه کبیره کند امامتش سلب می‌شود، حالا چگونه است که امام جماعت می‌تواند از تریبون به مردم تهمت بزند که گناه کبیره است، و باز هم امام جمعه باشد؟ ائمه جماعات باید رعایت کنند. باید افراد پاکدامن را برای این جایگاه انتخاب کنند و کنترل کنند که این افراد به مردم تهمت و افترا نزنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری