امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در مذاکرات هسته ای، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مورد توجه تصمیم گیران باشد


کد خبر: 1025
زمان انتشار: 8 آذر 1400 - 09:08 قبل از ظهر

یک فعال سیاسی گفت: مردم انتظار دارند با اتخاذ تصمیمات قاطع و منطقی و دوری از مذاکرات زمان بر و بدون نتیجه ، در اسرع وقت تحریم های ظالمانه و طاقت فرسا لغو شود و آرامش و رونق به زندگی و کسب و کار آنها بازگردد.

حمیدرضا کارگر، سخنگوی حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره مواضع این حزب سیاسی پیرامون مسائل روز کشور از جمله مسئله احیای برجام اظهار داشت: در آخرین جلسه دفتر سیاسی حزب جمهوریت، مسائل و حوادث سیاسی روز کشور و سطح منطقه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا هفته آینده بیانیه تحلیلی در این خصوص صادر شود. در این جلسه به صورت ویژه بحث دور جدید مذاکرات هسته ای مطرح شد و از تصمیم سازان و مذاکره کنندگان درخواست شد تا در اولین محک جدی تغییر گفتمان سیاسی و دیپلماسی کشور، منافع و مصالح ملی و فشارهای سنگین اقتصادی و معیشتی مردم در نظر. گرفته شود و در مذاکرات برد -برد ضمن حفظ منافع ملی که چیزی جز کسب رضایت مردم و تامین امنیت اقتصادی و روانی آنها نیست ، رفع تحریم ها و گشایشهای بانکی و اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد. حال که هماهنگی و پشتیبانی تمامی قوا و نهادهای انقلابی پشت سر تیم مذاکره کننده است مردم انتظار دارند با اتخاذ تصمیمات قاطع و منطقی و دوری از مذاکرات زمان بر و بدون نتیجه ، در اسرع وقت تحریم های ظالمانه و طاقت فرسا لغو شود و آرامش و رونق به زندگی و کسب و کار آنها بازگردد.

وی افزود: هرچند معتقدم از احزاب در دولتهای مختلف نظام جمهوری اسلامی به عنوان دکور دموکراسی و زینت المجالس مورد استفاده قرار گرفته و سیستم سیاسی کشور با نظام حزبی و پارلمانی مرسوم دنیا خیلی فاصله دارد؛ ولی مجموعه مؤسسین و مدیریت حزب جمهوریت که از نیروهای سیاسی اصیل، انقلابی و باتجربه کشور هستند، از همین ظرفیت حداقلی بهره برده و همواره سعی نموده در کنار مردم ، منافع ملی و مصالح کشور را ارتقا دهند و ضمن حضور جدی در عرصه مبارزات انتخاباتی به منظور گزینش نیروهای نخبه و دلسوز، همواره زبان گویای مطالبات به حق مردم باشند و مطالبات جدی آنها از حاکمیت را تبیین می کنند.

وی در پایان یادآور شد: در دوره کرونا که امکان برگزاری تجمعات و جلسات سیاسی حضوری امکان پذیر نبود، ارکان حزب شامل دفاتر و شاخه ها و کمیته ها با مدیریت و نظارت دبیرکل محترم، بطور مداوم و بصورت مجازی تشکیل جلسه داده و امور تشکیلاتی را دنبال کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری