امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درخواست حزب جمهوریت از وزارت کشور برای مجوز تجمع حمایتی از مردم افغانستان


کد خبر: 981
زمان انتشار: 22 شهریور 1400 - 10:43 قبل از ظهر

یک تشکل سیاسی اصلاح طلب از وزارت کشور تقاضای صدور مجوز برای تجمع حمایتی از مردم مظلوم افغانستان کرده است.

روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی خبر داد که این حزب در راستای حمایت از جبهه مقاومت افغانستان و مقابله با افراطی گری در منطقه تقاضای صدور مجوز تجمع از وزارت کشور کرده است. این درخواست پس از بررسی های کارشناسی در دفتر سیاسی حزب جمهوریت مطرح شده و با امضای دبیرکل حزب به وزیر کشور ارسال شده است.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت متن نامه ارسالی این حزب به وزارت کشور از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وزیر محترم کشور جمهورى اسلامى ایران سردار بزرگوار آقاى احمد وحیدى زید توفیقه
با اهداء سلام، عرض تسلیت ایام صفر المظفر و تبریک انتصاب حضرتعالى و آرزوى موفقیت شما در انجام رسالت ملى و دینى؛ قال الله تعالى: « و مالکم لاتقاتلون فى سبیل الله والمستضعفین من الرجال و النساء و الولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذا القریه الظالم اهلها » و قال رسول الله (ص): « من سمع منادیاً ینادى یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم » .
به حکم آیه شریفه و روایت نبوى (ص) هیچ فرد و گروه مسلمان و هیچ حکومت مردمى و دینى نمى تواند در برابر ظلم و جنایتى که ظرف نیم قرن اخیر بر ملت مظلوم و بى پناه افغانستان از سوى قدرتهاى شرقى و غربى و عوامل و دست نشانده هاى آنان وارد شده، ساکت و بى تفاوت بماند و جمهورى اسلامى ایران به اقتضاء این وظیفه الهى و نیز صراحت قانون اساسى در اصل ٣ بند ١۶ و اصل ١۵٢ و ١۵۴ یعنى «دفاع از حقوق همه مسلمانان ، حمایت بى دریغ از مستضعفان جهان و حمایت از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان » به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و عراق، مبادرت ورزیده است.
در انجام این رسالت تاریخى لازم است فعال و مبتکر بود و از هر گونه بى تفاوتى، انفعال و یک سونگرى پرهیز کرد. در حوادث اخیر افغانستان بدون شک خروج شتابانه نیروهاى امریکایى و همپیمانان آنان نه از سر ضعف و ذلت، بلکه با برنامه ریزى و توافق هاى متقابل با طالبان بوده است. چنان که بى تردید در ماهیت، اندیشه، اخلاق، ایده و آرمان طالبان دیروز، هیچگونه تفاوتى به وجود نیامده و اعتماد به اظهارات تاکتیکى و توافقى آنها نهایت ساده لوحى است.
پر واضح است که حاکمیت مطلق طالبان به معناى اتصال زنجیره محاصره جمهورى اسلامى از پاکستان تا عربستان و ارتجاع منطقه بلکه به نوعى زمینه ساز حضور رژیم صهیونیستى است. مردم ستمدیده افغانستان، بویژه نخبگان، آگاهان و آزادى خواهان که خود را در اسارت توطئه استکبار شرق و غرب و عامل آن ها به نام اسلام و امارت اسلامى مى بینند، به ویژه جبهه مقاومت پنجشیر ، همواره چشم به راه مدعیان عدالت خواهى و ظلم ستیزى، خاصه مردم و مسئولان ایران مى باشند، بدیهى است حمایت از آن مظلومان قرن اخیر به مفهوم مداخله مستقیم در امور داخلى کشورشان نیست که در اصل ١۵۴ ممنوع شده است.
حزب جمهوریت ایران اسلامى، پس از بررسى همه جانبه و پیشنهاد دفتر سیاسى درصدد است با فراخوان احزاب ، گروه ها، فعالان سیاسى، فرهنگى و اجتماعى طبق اصل٢٧ قانون اساسى و ماده ١٣ احزاب به منظور بررسى، تبادل نظر و تحلیلى جامع و بى طرفانه پیرامون وضعیت اخیر افغانستان و حمایت از مردم مظلوم آن کشور در یکى از روزهاى هفته آتى ( ٣١-٢٧ شهریور ) و در مقابل مجلس شوراى اسلامى یا وزارت کشور یا وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى با حفظ تمامى قوانین و مقررات و با رعایت کامل پروتکل هاى بهداشتى تجمعى برگزار کند . مستدعى است دستور فرمایید وفق بند ۶ ماده ١١ و بند خ ماده ١٣ قانون احزاب نسبت به صدور مجوز قانونى در اسرع وقت اقدام شود.
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامى
رسول منتجب نیا
١۴٠٠/۶/٢١

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری