امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
دبیرکل حزب جمهوریت:

«احزاب»، چشم و گوش و زبان گویای ملت / شرایط کشور همچنان بحرانی است


آیت الله رسول منتجب نیا، به مناسبت طراحی جدید وب سایت حزب جمهوریت پیامی را صادر کرد که در آن به وضعیت کنونی کشور و انتظارها از اعضای حزب جمهوریت اشاره شده است.
کد خبر: 1509
زمان انتشار: 4 اردیبهشت 1402 - 09:17 قبل از ظهر

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی، متن پیام دبیرکل این حزب از قرار ذیل است:

بسمه تعالى

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین عزیز در ماه مبارک رمضان و تبریک به مناسبت ایام عید سعید فطر، با فرا رسیدن سال جدید و به بهانه تجدید طرح سایت حزب جمهوریت ایران اسلامى، به درخواست روابط عمومى، مطالبى را به اختصار به عرض کاربران عزیز اعم از اعضاء حزب و سایرین مى رسانم:

١- شرایط مملکت ما همچنان بحرانى است و برخلاف اظهارات مسئولان، آتش اعتراض هاى مردمى به طور موقت زیر خاکستر پنهان شده و با بروز کمترین بهانه شعله خواهد کشید و متاسفانه اربابان قدرت که از مدیریت صحیح کشور و حل معضلات، عاجز و ناتوانند، با طرح موضوعاتى مانند عنوان نخ نماى حجاب و عفاف اجبارى، بر ضعف و عجز خود سرپوش مى گذارند. در حالى که هر روز فشار اقتصادى و اختناق سیاسى و فرهنگى، مردم را از ادامه زندگى در کشور، مأیوس و ناامید مى کند.

٢- بارها گفته و نوشته ام که بخش عمده مشکلات کشور، معلول فقدان احزاب قدرتمند و اثرگذار و یا کم کارى احزاب است و امروز که فریاد مردم مظلوم به جایى نمى رسد، تنها احزاب مى توانند چشم و گوش و زبان گویاى ملت باشند و مسئولان بى عرضه و ناتوان را به چالش کشیده و به پاسخگویى و حل مشکلات و یا کناره گیرى از مسئولیت دعوت کنند.

٣- البته در چنین فضاى بسته و مسدود سیاسى- فرهنگى، فعالیت مفید و مؤثر، هم بسیار دشوار است و هم هزینه هاى سنگین در بر دارد، ولکن چون چراغ که در تاریکى مى درخشد و چون شمع که آب مى شود، انسان هاى متعهد و دردآشنا در این روزهاى سخت و بحرانى باید به رسالت انسانى و اسلامى خود عمل کنند و از سکوت، تن آسائى و سازش بپرهیزند.

۴- به عقیده اینجانب انجام وظائف اجتماعى و بخصوص سیاسى، که بر عهده همه انسان هاست، نه به صورت فردى ممکن یا مؤثر است و نه در حال جمعى و گروهى غیرقانونى. بلکه راه منحصر به فرد، فعالیت حزبى و در قالب تشکل هاى سیاسى است.

۵- حزب جمهوریت ایران اسلامى، با یک دنیا امید و آرزو پا به میدان سیاسى گذاشت، ولى عواملى شناخته شده و یا ناشناخته، مدتى با سنگ اندازى، حرکت آن را کند نمودند و لیکن به لطف پروردگار و همت اعضاء فداکار و وفادار حزب، از سال گذشته با دعوت از چهره هاى مصمم و پرسابقه و تشکیل مجموعه اى همراه و هماهنگ، خود را براى ایفاى نقش تاریخى و خدمت به ملت و کشور، آماده ساخته است.

۶- این حزب، طبق انتظار عمومى از آن، تصمیم دارد بدون وابستگى به اشخاص و شخصیت ها و حفظ استقلال خود، از تمامى احزاب و اشخاص حقیقى اثرگذار در موضعگیرى ها و اقدامات اجتماعى دعوت نموده و تنها دغدغه آن، خدمت به مردم و تحقق اهداف و آرمان هاى بلند اسلامى و ملى است.

٧- از کلیه اعضاء حزب در سراسر کشور، صمیمانه و مصراً مى خواهم با اراده اى راسخ در این روزهاى وانفسا، با جدیت به وظائف حزبى یعنى اسلامى و ایرانى خود، عمل کنند.

رسول منتجب نیا

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *