امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به جای پرداختن به طرح صیانت و حیوانات خانگی، فکری به حال مشکلات مردم کنید


کد خبر: 1215
زمان انتشار: 1 تیر 1401 - 10:52 قبل از ظهر

پرویز سارانی، رئیس دفتر حزب جمهوریت استان سیستان و بلوچستان، نامه ای خطاب به نمایندگان این خطه در مجلس شورای اسلامی نوشت.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب جمهوریت، متن این نامه به شرح زیر است:

مجمع نمایندگان فرهیخته استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بنابه فرمایش بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، مجلس شورای اسلامی در رأس امور است. مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری‌ها و مظهر اراده ملی است.

با توجه به نقش مؤثر و مهم مجلس در نظام کشور، وظایف عمده مجلس در دو بخش خلاصه می‌گردد:
الف- قانونگذاری
ب – نظارت
ریل گذاری راهبردی توسعه و پیشرفت کشور از مجرای مجلس و نمایندگان فرهیخته و عصاره ملت می‌گذرد، با این اوصاف و تاکید بر وظایف مهمه حوزه تقنین، بایسته است که به چند سئوال کوتاه پاسخ دهید.

در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، چرا به جای رقابت در خدمت گزاری، سرگرم انتصابات و تقسیم غنائم رانتی هستید؟!

چرا تاکنون هیچ قدم مثبتی برای بهتر شدن زندگی و رفاه مردم جهت کاهش آلام آنها که به حد غیر قابل تحملی رسیده، بر نداشته‌اید؟!

صادقانه و شفاف، پاسخ دهید که چه اقدام عملی، برای  بهبود وضاع نابسامان اقتصادی و مشخصاً مهار تورم و گرانی‌های مستمر و تصاعدی انجام داده‌اید؟!

لازم به تذکر است به جای رقابت و پیشی گرفتن در سلفی و صرف انرژی برای کار‌های روتین و معمولی و سرگرم شدن به طرح صیانت، حیوانات خانگی و امثالهم، چرا به معضلات مُبتلابِه مردم نمی‌پردازید که پا روی خرخره آنان گذاشته و نای نفس کشیدن برایشان نمانده است، بطوری که مردم به مردگان متحرک می‌مانند!

بر کسی پوشیده نیست که این روز‌ها حال دل مردم ایران به شدت بحرانی است، آیا از اوضاع اجاره بها خبر دارید؟

آیا از قیمت اقلام اساسی، داروئی و بهداشتی و مواد غذائی، نان، برنج، روغن، گوشت، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سایر مایحتاج ضروری که بین ۳۰ تا ۷۰درصد و در پاره‌ای اقلام صدو شصت درصد و حتی بیشتر، آنهم در مدت کوتاهی فزونی یافته، اطلاع دارید؟!

از قیمت خودروی پراید که به یک باکس حلبی می‌ماند و از ۲۰۰ میلیون تومان گذشته، واقعاًمطلع هستید؟!

شرافت و عزت مردم، زیر بار گرانی سرسام آور و تورم فلاکت بار له شده، بطوری که ترس و ناامیدی و عدم ثبات زندگی مردمان فرهیخته و خردورز این دیار کهن را ناجوانمردانه به گروگان گرفته است؟!

با توجه به واقعیت‌های تلخ و عریان حاکم در سطح جامعه که غیر قابل انکار است و در چنین بلبشویی، نتاج تلاش‌های شما در دو حوزه تقنین و نظارت هدفمند، در راستای منافع ملی تا چه میزان مثمر ثمر و مفید بوده است؟

پرده توهم را کنار بزنیم و غبار خفه کننده بر اتمسفر کشور و استان را مشاهده کنیم و ببینیم جامعه در حال رنج کشیدن است.

نمایندگان محترم، تلخی کلام اینجانب از تلخی کام است، رویکردهای خود را واقع‌گرایانه تغییر داده و ضمن حفظ سیاست‌های بالادستی و استراتژیک و رعایت ملاحظات راهبردی در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی، تا میزانی که قانون به شما قدرت داده در جهت گره گشایی حرکت کنید، به یا  داشته باشیم اگر اقدامی ملموس نکنید مردم را برای همیشه از دست خواهید داد و همانگونه که در سالهای 98 و 1400 شاهد ریزش اعتماد عمومی به صندوق رای بودیم و اسلاف شما در مجالس گذشته سرمایه اجتماعی را سوزاندند، با سرعت بیشتر و کمیت بالاتری مردم را از مشارکت و امر رای دادن دور خواهید کرد.

نمایندگان محترم! سکوت غیر مسئولانه خود را بشکنید، راه حل و نسخه شفابخش برای عبور از این شرایط برای بخش اجرا، تجویز کنید.  با سکوت و نظاره‌گری جز غرق در باتلاق تورم و گرانی، مردم نمی‌توانند تا ابد تحمل کنند و سکوت کنند و چه بسا که کیان کشور از این رهگذر به مخاطره افتد.

انتظار است، مجلس انقلابی به هر نحو دست بکار شده تا از این مرحله خطرناک به سلامت گذر کنیم و مجدد تاکید دارم سیاست نخ نمای سکوت، چشم پوشی نمایندگان،  خود را به ندیدن و نشنیدن زدن و درگیر شدن و شراکت در انتصابات و مواهب دولت به خیر و صلاح ملک و ملت نیست. گر چه ممکن است، رها کردن سمت مردم و به تبع آن یله شدن اصل نظارت و تقنین و پاسخگو نکردن مدیران دولتی و مسابقه بعض نمایندگان در کسب معاملات و بهره‌مندی از الطاف ملوکانه این وزیر و آن وزیر! در کوتاه مدت رنگی به رخسار شما و حجمی به جیب‌های مبارک بخشیده شود، اما بی شک اولا شما سرمایه اجتماعی نیم بند خود را از دست خواهید داد و دوم اینکه تکرار و تکرار این رویکرد توسط تعداد  بیشتری از نمایندگان کشور و منافع ملی را به پرتگاه خواهد برد.

*پرویز سارانی، فعال سیاسی

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری