امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه حزب جمهوریت استان خوزستان بمناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی


کد خبر: 845
زمان انتشار: 12 فروردین 1400 - 11:50 قبل از ظهر
حزب جمهوریت استان خوزستان بمناسبت فرارسیدن «۱۲فروردین»؛«روز جمهوری اسلامی ایران» بیانیه ای را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی متن این بیانیه به شرح زیر است:
 «بسمه تعالی»
هرسال بهار طبیعت در کشور عزیزمان ایران با روز ۱۲ فروردین طلیعه استقرار رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی مصادف می‌گردد .
در تاریخ انقلابهای مردمی در کشورهای مختلف ، انقلاب مردم ایران در بهمن ۵۷ از نمونه های مشابه خود بدلایل مختلف متمایز است و یکی از وجوه تمایز آن ، حضور حداکثری مردم برای تعیین نوع حکومت جدید بوسیله صندوق های رای در کمتر از دوماه از سرنگونی حکومت قبلی می‌باشد.
یکی از تاکیدات مهم و راهگشای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) ، نقش تعیین کننده مردم در تعیین سرنوشت خویش و استمرار آن در همه عرصه‌های تصمیم گیری این نظام مقدس بوده است. همچنانکه ایشان در اولین سخنرانی رسمی خویش پس از بازگشت به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ فرمود : “من به واسطه این ملت دولت تعیین می کنم ” و پس از آن برای تغییر نام و تعیین حکومت جدید هم به آراء مردم مراجعه نمود و درکمتر از ۱۰ ماه قانون اساسی جدید تدوین و با تصویب مردم در همه پرسی آبانماه ۵۸ کشور صاحب قانون اساسی گردید.
در طول ۸ سال جنگ تحمیلی نیز حضرت امام و مسئولان عالیرتبه نظام رای مردم را مهم دانسته و هیچ انتخاباتی در دوره جنگ یکساعت هم به تاخیر نیفتاد.
به همین دلایل است که معتقدیم نه فقط ۱۲ فروردین که همه روزها و ایام بنام جمهوری اسلامی است و روح واقعی این مناسبت یعنی نقش مهم و توأمان جمهوریت و اسلامیت نظام باید در عمل و منش حاکمان و مدیران ارشد نظام متبلور گردد.
برهمین اساس در سالی که انتخاباتهای مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌گردد با درس گرفتن ازتجربه تلخ مشارکت اندک مردم در انتخابات مجلس فعلی و در راستای اجرای فرامین رهبری معظم درخصوص مشارکت پرشور مردم در انتخاباتهای پیش رو جهت تقویت اقتدار ملی ایران ، امید است که دستگاههای مسئول و مجریان و ناظران این رویداد مهم و سرنوشت ساز با فراهم آوردن شرایط مناسب برای حضور همه سلایق فکری و سیاسی اجتماعی ، دلسردی موجود درجامعه را مبدل به دلگرمی و شور و شوق انتخاباتی نموده و پایه های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم تر نمایند.
درپایان با درود به روح پاک حضرت امام راحل و همه شهدای راه برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران و با آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب و یادگاران آفرینندگان و برپاکنندگان جمهوری اسلامی ، امید آن داریم که عیدی حاکمان و متولیان امور اجرایی ، قانون گذاری و قضایی کشور به مردم شریف و نجیب ایران ، حل مشکلات معیشتی و رفاه اقتصادی فرهنگی اجتماعی و افزایش امید و شادابی در میان آنان باشد.
به امید فردایی بهتر برای مردم ایران زمین
حزب جمهوریت ایران اسلامی خوزستان _ فروردین ۱۴۰۰

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری