امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

منتجب نیا: انجمن حجتیه ریشه خالص سازی هاست/ بزرگان نظام بر دهان تندروها بکوبند


منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب به خبرگزاری خبرآنلاین، می گوید:شعار خالص‌سازی یعنی براندازی جمهوری اسلامی، جنگ با ملت، قرار دادن نظام در دست اقلیت ناکارآمد و غیرمردمی است. لذا شعار خالص‌سازی بسیار خطرناک است، امیدوارم بزرگان کشور بر دهان این افراد بزنند و اجازه ندهند این کار را انجام دهند.
کد خبر: 1677
زمان انتشار: 8 مهر 1402 - 18:26 بعد از ظهر

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، «خالص سازی، نوعی براندازی است» این توصیفی است که حجت الاسلام رسول منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب مطرح می کند و معتقد است«ریشه این گروه انجمن حجتیه است»

او در گفتگویی که با خبرگزای خبرآنلاین داشت تاکید کرد انجمن حجتیه امروز همان جبهه پایداری است که در مسیر خالص سازی به دنبال بالاتر از قالیباف هستند. دبیرکل حزب جمهوریت همچنین گریزی به فضای انتخاباتی کشور زد و با تاکید براینکه شورای نگهبان و وزارت کشور نباید در مسیر خالص سازی باشند، گفت؛«در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق مردم آمادگی حضور در پای صندوق رأی را ندارند اگر می‎خواهند مردم پای صندوق رأی حاضر شوند، تنها راهش سعه صدر، تحمل نظرهای متفاوت و مردمی فکر کردن است. »

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب جمهوریت را بخوانید؛

آقای منتجب‌نیا با توجه به اینکه شما سابقه حضور در مجلس را داشتید و علاوه بر این در حال حاضر هم به عنوان یکی از چهره‌های سیاسی مطرح هستید، آنچه که تحت عنوان خالص‌سازی مطرح می‌شود چه سرانجامی برای کشور خواهد داشت و امکان دارد چه آسیب‌هایی به فضای سیاسی کشور وارد کند؟

اساساً عنوان کردن بحث خالص‌سازی یا خودی و ناخودی یک بحث صد در صد و منفی برای کشور و نظام محسوب می‌شود. کشور ایران متعلق به همه مردم ایران است، دارای ادیان، سلایق، مذاهب و عقاید مختلف است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی از جمله نظام‌هایی محسوب می‌شود که نخبگان و عصاره‌های ملی مسئولیت می‌پذیرند که به مردم خدمت کنند.

خالص سازی بسیار خطرناک بوده و نوعی براندازی است

 

در این میان معنا ندارد که مجموعه‌ای خود را خالص بداند و در مقابل دیگران را ناخالص ارزیابی کند و درصدد باشد که هر کسی با آنها نیست را به عنوان ناخالص از قطار انقلاب و نظام پیاده کند. در مجموع خالص‌سازی بحث بسیار خطرناکی محسوب می‌شود که این مباحث و نگاه‌هایی که به مردم و جامعه می‌شود نه تنها به ضرر نظام، کشور و مردم است بلکه نوعی براندازی و تلاش در راستای نابودی کشور و نظام محسوب می‌شود.

در حقیقت مجموعه‌ای که دنبال خالص‌سازی هستند از راه رسیده‌اند و افرادی هستند که سابقه طولانی و مردمی ندارند. اینها افرادی هستند که دیر وارد شدند و می‌خواهند به زودی همه چیز را در انحصار خود قرار بدهند.

خالص سازان می‌گویند همه چیز متعلق به ماست

 

لذا فرض را بر این می‌گذاریم که اگر این افراد از سابق بیشتری برخوردار باشند و پیشینه طولانی‌تری داشته باشند، حق ندارند چنین کاری کنند. بسیار مضحک وخنده‌آور است که مجموعه‌ای وارد شود و بگوید همه کشور برای من است و فقط ما باید تصمیم‌گیرنده باشیم، مدیریت کنیم، نظام را اداره کنیم و بقیه بیگانه هستند و باید حذف شوند. چندی قبل فردی گفته بود هر کسی نمی‌پسندد بلیط بگیرد و از کشور خارج شود، طرفداران خالص‌سازی هم افرادی هستند که می‌گویند همه چیز متعلق به ماست، بنده نمی‌دانم این تفکر را از کجا آورده‌اند، از قدیم به این مجموعه می‌گفتند تمامیت‌خواه و انحصارطلب که در پاسخ آقایان می‌گفتند چرا به ما می‌گویید انحصارطلب؟

واقعیت امر این است که اقدامات نظیر خالص‌سازی نهایت انحصارطلبی است و تلاش در راستای نابود کردن کشور محسوب می‌شود، از این‌رو بنده از بزرگان کشور و نظام خواهش می‌کنم که اجازه ندهند این خط‌کشی‌های خطرناک به وجود بیاید چراکه این مرزبندی‌های خطرناک کشور را نابود می‌کند و تاکنون هم بسیار صدمه وارد کرده است.

دولت به خودش استراحت بدهد، وضع مردم بهتر خواهد شد!

 

دو سال است که آقایان کشور را یکدست کردند به این معنی که تنها یک گروه و جناح بر هر سه قوه مسلط شدند و در نتیجه مشاهده کنید که چه کردند، آیا چیزی باقی گذاشتند که سالم باشد؟ آیا توانستند قدمی برای کشور و ملت بردارند؟ واقعاً می‌شود نام دولت را بر روی این دولت گذاشت؟

دولت فعلی یکی از ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین دولت‌های تاریخ است نه فقط تاریخ ایران بلکه سراسر تاریخ. باور کنید بنده معتقد هستم که اگر دولت دست از روی مسئولیت‌ها بردارد به این معنی که به خودش استراحت بدهد و بگوید من دو ماه مسئولیت برعهده نمی‌گیرم، در این شرایط قطعاً وضعیت مردم بهتر از این خواهد شد و مردم مدبرانه و عاقلانه کشور خود را اداره می‌کنند چرا که مردم پیش از این چنین تجربه‌هایی داشتند.

یک دست کردن نظام غیر از ضربه زدن به ملت و کشور هیچ دستاورد دیگری نداشته

 

از طرف دیگر این وضعیت فعلی مجلس، آیا می‎ توان نام مجلس یازدهم را مجلس گذاشت؟ آیا مجلس فعلی در رأس امور و قدرت قرار دارد؟ مجلسی که هر خطایی، خلافی و اشتباهی در آن صورت گرفته و در ماه‌های پایانی عمرش باید فاتحه آن را خواند.

خودشان هم متوجه شدند که این مجلس، مجلس ناتوانی است. در مجموع یک دست کردن نظام غیر از ضربه زدن به ملت، کشور و انقلاب هیچ دستاورد دیگری نداشته و اگر دشمن می‌خواست کشور را خراب کند، بیش از این ضربه نمی‌زند.

خود آقایان می‌دانند که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم ناراضی هستند، در حقیقت نظامی که مسئولین آن به اندازه‌ای خلاف، خطا و سوءمدیریت داشتند، صدای اکثر قریب به اتفاق مردم بلند است اما اینها حاضر نیستند فریاد مردم را بشنوند. نمونه‌ای از این رفتار آقایان مربوط به سالگرد مهسا امینی است چنانچه عده‌ای می‎خواستند سالگرد او را برگزار کنند اما آقایان کاری کردند که صدای هیچ نفس‌کشی بلند نشود.

چرا اجازه ندادند مردم بیایند، فریادی بزنند، اعتراض کنند و تمام شود؟ مگر سال گذشته در صدا و سیما و سخنرانی‌ها نگفتند که اعتراض حق مردم است و ما به آنها اجازه اعتراض می‌دهیم، امسال اجازه دادند یک نفر اعتراض کند؟

بزرگان نظام بر دهان خالص سازان بکوبند

 

در مجموع بنده معتقد هستم شعار خالص‌سازی یعنی براندازی جمهوری اسلامی، جنگ با ملت، قرار دادن نظام در دست اقلیت ناکارآمد و غیر مردمی. لذا شعار خالص‌سازی بسیار خطرناک است، امیدوارم بزرگان کشور بر دهان این افراد بزنند و اجازه ندهند این کار را انجام دهند. در این انتخابات باید مشاهده کنیم که چگونه برخورد می‌کنند به این دلیل که اگر شورای نگهبان و وزارت کشور بخواهند در این انتخابات هم خالص‌سازی انجام دهند باید فاتحه همه چیز را باید خواند اما اگر آقایان بخواهند بزرگوارانه برخورد کنند و بگویند به شعارهای براندازانه شما کاری نداریم و کاری به این گروهی می‎خواهند حاکم شوند و در حال تخریب همه چیز هستند، نداریم و می‌خواهیم مانند انتخابات دوم خرداد، مجلس ششم، سال‌های ۹۲ و ۹۶ با سعه صدر برخورد کنیم، آن وقت مردم در صحنه حاضر می‌شوند.

در حقیقت نمی‌شود مردم را پای صندوق رأی آورد، در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق مردم آمادگی حضور در پای صندوق رأی را ندارند چراکه می‌دانند مجموعه‌ای می‌خواهد خود را بر مردم تحمیل کند. به این ترتیب که حق آنهارا تضییع کنند، لذا مردم هم آمادگی حضور در صحنه را ندارند و با نصیحت، شعار دادن و تبلیغات سرسام‌آور شبانه‌روزی شبکه‌های متعدد صدا و سیما نمی‌توان مردم را پای صندوق رأی آورد.

سراغ مراجع تقلید و بزرگان کشور نروند و آبروی آنها را هم نبرند، اگر می‎خواهند مردم پای صندوق رأی حاضر شوند، تنها راهش سعه صدر، تحمل نظرهای متفاوت و مردمی فکر کردن است. خالص‌سازی خطرناک‌ترین شعار و سیاستی است که در تاریخ ایران برای نابودی ملت و کشور داده شده است.

مجلس می خواهد خود را پشت مساله حجاب پنهان کند

 

مجلس یازدهم با شعار انقلابی که از نظر برخی صاحب‌نظران همان تلطیف شده خالص‌سازی است روی کار آمد اما در حال حاضر شاهد حمله طرفداران خالص‌سازی به نواصول‌گرایان حاضر در مجلس هستیم، خالص‌سازان، برخی اصول‌گرایان را هم خودی نمی دانند و …

اینکه مجلس را انقلابی فرض کنیم، کدام اقدام مجلس یازدهم انقلابی است؟ انقلاب بودن یعنی چه؟ با شعار دادن مجلس انقلابی می‌شود؟ آیا اجازه دادند انقلابیون سابقه‌دار در این کشور سالم بمانند؟ چند درصد نمایندگان فعلی مجلس سابقه انقلابی دارند؟ چه تعداد از نمایندگان مجلس یازدهم امام خمینی (ره) را قبول دارند؟ چه نفر از نمایندگان سالم زندگی کرده و می‌کنند؟ در مجلس یازدهم همه چیز اتفاق افتاده، مواردی که تصور آن را هم نمی‌کردیم در این مجلس اتفاق افتاد، در حقیقت تصور نمی‌کردیم یک نماینده تا این اندازه از مردم و انقلاب فاصله بگیرد.

اگر بخواهیم بگوییم میان ۱۱ مجلسی که تاکنون داشتیم کدام مورد دورترین مجلس از انقلاب است، از نظر بنده این مجلس دورترین است. بنده معتقد هستم که مجلس یازدهم دورترین مجلس از انقلاب، امام (ره)، مردم و قانون اساسی که روح نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، است.

برای نمونه مجلس یازدهم بحث حجاب که فرعی بوده، را تبدیل به بحث اصلی کرده و همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های دولت و مجلس را تحت‌الشعاع قرار دادند.واقعیت امر این است ک می‌خواهند خود را پشت مسئله حجاب پنهان کنند، در حالی که مردم مسلمان حجاب را قبول دارند و می‌دانند یک مسئله شرعی است، لذا خود مردم حجابشان را رعایت می‌کنند. بنده بارها گفتم شما شکم مردم را سیر کنید، زندگی آنها را تأمین کنید، آن وقت ببینید چند درصد مردم حجاب را رعایت می‌کنند.

در حقیقت با این اقدام که لایحه‌ای را به کمیسیون ببرند، آن را ذیل اصل ۸۵ قرار بدهند، مخفیانه یک چیزی را تصویب کنند و بعد هم آن را وارد صحن کنند و کلیات را تصویب کنند سپس آن را اجرا کنید که مردم با حجاب نمی‌شوند. این قبیل اقدامات نظیر حجاب به این معنی است که شما از اداره مملکت عاجز هستید، دنبال بهانه می‌گردید، فعلاً بهانه‌ای غیر از حجاب برای خود طرح نکردید، در حالی که بدترین بهانه است چرا که نباید قوانین شرع را بهانه قرار بدهید و پوششی برای ناکارآمدی خود قرار بدهید.

مردم نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند، حجاب رعایت می‌کنند، شما چه کاره هستید که می‌خواهید به این صورت برخورد کنید؟ کِی اسلام اجازه داده، عده‌ای که مدیریت کشور را برعهده گرفتند مردم را تحت فشار قرار بدهند؟ توانایی اداره کشور را ندارند، بعد دنبال مسائل فرعی می‌روند، مردم را متهم کنند، بگیرند، ببندید و … امثال شما چه اقدامی در کشور انجام ندادید؟ بسیار کار خلاف کردید که هر کدام از این موارد قابل خدشه و اعتراض است، به نصحیت فقها، صدای مردم و حقوقدان‌ها گوش نکردند، این معنای خالص‌سازی است که انسان به همه پشت کند، خودش اجرا کند و بخندد و بگویند ما آدم خوبی هستیم که تحت عنوان آبادی کشور را تخریب می‌کنیم.

خالص سازان به دنبال بالاتر از قالیباف هستند

 

بسیاری بر این باور هستند که در حال حاضر قالیباف و نواصل‌گرایان هدف اصلی خالص‌سازی هستند.

خیر، طرفداران خالص‌سازی به دنبال بالاتر از قالیباف هستند، بنده به صراحت اعلام می‌کنم که ریشه این گروه انجمن حجتیه است، انجمنی که امام (ره) می‌فرمود اینها برای نظام، انقلاب، مجلس و دولت خطرناک هستند، بنده در محضر امام بودم که او نسبت به انجمن حجتیه احساس خطر کرد و گفت هر کدام از آنها در مجلس و دولت حضور داشته باشند، نظام را خراب می‌کنند لذا اجازه ندهید این افراد رشد کنند.

در حال حاضر انجمن حجتیه تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده بسیاری از امور کشور هستند اما اسم آن را عوض کردند و نام جدیدی گذاشتند اما همان انجمن حجتیه است، انجمنی که به شدت با امام مخالف بوده در حال حاضر همه کشور و نظام را در چنگ خود قرار می‌دهد. آقایان توجه نکرده و نمی‎ کنند و وقتی همه چیز به آتش کشیده شد متوجه می‌شوند چه بلایی سر مردم و کشور آوردند.

اسم جدید انجمن حجتیه چیست؟ منظور همان جبهه پایداری است؟

بله همان است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *