امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جاده های بلوچستان توموری بدخیم برای صاحبانش


کد خبر: 1218
زمان انتشار: 13 تیر 1401 - 12:01 قبل از ظهر

بلوچستان نقطه شروع ایران است. چند وقتی است حال بلوچستان ناخوش است چرا که جاده هایش فقط مرگ را برای مردمان این استان به ارمغان می آورد.
اگر در تهران یا شهری دیگر از کشورمان کوچک ترین اتفاقی رخ بدهد رسانه ها و برخی از مسئولان آن را چنان به رخ میکشند تا جامعه پایتخت نشین و کلان شهرها دیگر طعم حادثه را نچشند.
حادثه متروپل در آبادان را کل کشور یک جوری به سرزبان ها آوردند که حتی قوه قضاییه هم وارد کار شد اما بلوچستانی که علم اتحاد و پیشانی اقتصاد ایران و خاورمیانه در آینده ای نه چندان دور خواهد بود را گویا از نگاه ها انداخته اند.
همه روزه جاده های تنگ و ناهموار این استانِ پرترافیک جان مردم بلوچستان را میگیرد ولی کسی از این جاده هایی که مانند توموری بدخیم برای اهالی بلوچستان است کلامی نمیگوید.
همین جاده های نامناسب که از قضا آزادراه هم ندارند، پنجشنبه ۸ تیر ماه سال جاری حوالی ساعت ۱۰ شب جان دوازده نفر از اهالی شهرستان نیکشهر را گرفت.
دوازده نفری که همگی از اعضای یک خانواده بودند و با دو ماشین پژو پارس در این جاده خطرناک در حرکت بودند که ناگهان حادثه رخ می دهد.
در این دو ماشین همسر، فرزندان و نوه های آقای  آخونده حضور داشتند که امید یک شهر و جامعه بودند.
این جاده ها همه روزه بسیاری از ساکنان بلوچستان را عزادار می کند.
آقای آخونده جز چهره های فرهنگی بلوچستان بودند. نبود جاده مناسب باعث  چنین حوادثی می شود.
مردم بلوچ از دستگاه قضایی این انتظار را دارند که از این به بعد همانطور که برای فاجعه متروپل وارد کار شدند برای این جاده های خطرناک بلوچستان هم وارد کار شوند تا سهم مردم بلوچ از این جاده ها فقط مرگ نباشد.

 

امیرکلمتی

فعال سیاسی و رئیس حزب جمهوریت ایران اسلامی در شهرستان چابهار

10 تیر 1401

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری