امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام منتجب نیا درباره حادثه متروپل آبادان


کد خبر: 1197
زمان انتشار: 9 خرداد 1401 - 15:22 بعد از ظهر

آیت الله رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، پیام تسلیتی را خطاب به بازماندگان حادثه متروپل آبادان و ملت شریف ایران صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب جمهوریت، متن این پیام به شرح زیر است:

«سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار»
یک هفته از ریزش برج متروپل در آبادان گذشت در این مدت که غبار غم و اندوه بر رخسار ملت ایران نشسته و مردم گرفتار ناکارآمدی مسئولان اجرایی، با خانواده‌های عزادار هم‌دردی و هم‌نوایی می‌کنند، آرزو داشتم بتوانم یا مؤثر باشم تا خود را در کنار آن مردم مظلوم و مقاوم قرار دهم و به‌ناچار به اظهار هم‌دردی حداقلی اکتفا می کنم. نخست به مردم استوار و فداکار آبادان و خوزستان که چون حصنی حصین از کشور و انقلاب و نظام اسلامی حراست کرده و چونان دژی محکم در برابر رژیم ستم‌شاهی، منافقین، ارتش بعثی، رانت‌خواران و قدرت‌طلبان ایستاده‌اند و سپس به بازماندگان جان‌باختگان و مصدومان، تسلیت و هم‌دردی عرض می‌نمایم و به‌عنوان فردی که در همه دوره‌های انقلاب و دفاع مقدس و سایر جبهه‌ها در خدمت مردم خوزستان بوده‌ام، نکاتی را به اولیاء امور مردم شریف ایران یادآور می‌شوم:
1- حادثه فجیع آبادان در آستانه فتح خرمشهر و سالگرد امام‌خمینی (ره) و پانزده خرداد اتفاق افتاد. امامی که می‌فرمود: «مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند» و «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و «پانزده خرداد یوم‌الله است». آیا ظرف سی و چهار سال پس‌از جنگ، ما برای بازسازی و آبادی خوزستان به‌ویژه آبادان و خرمشهر چه کرده‌ایم؟ آیا وجود ویرانی‌ها، محرومیت‌ها، نرخ بالای بیکاری، فساد گسترده سازمان‌یافته، زدوبندها، رانت‌خواری و… موجب شرمندگی اینجانب که فعلا هیچ‌کاره ام و مسئولان دوره‌های مختلف نیست؟
2- استان زرخیزی که بیشترین اعتبارات محصولات کشور را تامین می‌کند، چرا باید همواره گرفتار کم‌آبی آلودگی گرد و خاک و سیل و غیره باشد؟ مسئول آنها کیست؟
3- آیا در خوزستان که نماد همزیستی دوستانه اقوام و قبائل است، اعمال نفوذ، سهم‌خواهی قدرت، باج‌خواهی چند نفر مرکزنشین و دور زدن همه قوانین و مقررات چه توجیهی دارد؟
4- آیا از تجاری شدن منطقه اروند چه افراد و جریاناتی بهره‌مند شده و چند درصد سود به مردم می‌رسد؟
5- آیا اخذ مجوزهای غیرقانونی یک شخص (زندانی، فوت‌شده یا فراری!!) بر خلاف اصول و ضوابط مهندسی و شهرسازی، نمادی از فساد سیستمی و اداری در کشور، به‌خصوص خوزستان نمی‌باشد؟
6- آیا کتمان واقعیت‌ها از مردم و تحریف آن‌ها در رسانه‌ها و ممانعت از آگاهی و بستن راه و برخورد خشن و امنیتی به‌جای تفقد و مهربانی با آسیب‌دیدگان معترض راه عاقلانه و منطقی است؟
7-اینجانب بار دیگر و به بهانه این فاجعه به کلیه دلسوزان انقلاب و نظام، اسلام و مذهب هشدار می‌دهم که باید با عزمی جزم و هماهنگی و انسجام با پدیده فساد گسترده و دامنگیر سازمان‌یافته مقابله جدی کرد، پیش‌از آنکه همه فرصت‌ها از دست برود.
8-ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و ارگان‌هایی که در این حادثه به‌موقع و یا با تاخیر فعالیت کرده و می‌کنند و آرزوی رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان و شفای مصدومان و شکیبایی وابستگان از متصدیان امر شهرسازی اکیداً می‌خواهم بدون فوت وقت نسبت‌به پیشگیری از تکرار حوادث تلخ و ناگوار متروپل و پلاسکو اقدام نمایند. در خاتمه چه خوب، بلکه لازم بود دوستان و علاقه‌مندان حضرت ولی‌عصر (عج) در شب شهادت رییس مذهب، امام جعفر صادق (علیه السلام)، و هم‌زمان با عزاداری ملت به‌جای سرود و شادی، با حضرت مهدی و سایر مردم در عزا و مرثیه‌خوانی همراهی کرده و مرهمی بر جراحات مصیبت‌دیدگان می‌نهادند. والسلام

رسول منتجب نیا
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری